Αναδημοσίευση από "ΗΜΕΡΗΣΙΑ 2/7"
Γαλλικό ενδιαφέρον για ΟΣΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, μετρό, τραμ, αεροδρόμια
Σε…ισχυρούς διεκδικητές των υπό ιδιωτικοποίηση οργανισμών διαχείρισης υποδομών της Ελλάδος μετατρέπονται οι Γάλλοι επιχειρηματίες, με τον υπουργό Μεταφορών της χώρας να εκφράζει το έντονο ενδιαφέρον για επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, σε σιδηροδρομικές, οδικές, αστικές και αεροπορικές μεταφορές.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και η ΕΥΑΘ που σχεδιάζει να αποκρατικοποιήσει η ελληνική κυβέρνηση προσελκύουν τα βλέμματα γαλλικών επιχειρηματικών ομίλων, οι οποίες εισέρχονται δυναμικά και στην κούρσα της διεκδίκησης κατασκευαστικών οδικών έργων αλλά και της επέκτασης των δικτύων σιδηρόδρομου, μετρό και τραμ. Ειδικά, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι συζητήσεις είναι ήδη σε προχωρημένο στάδιο, ωστόσο αναμένεται η κατάθεση του νομοσχεδίου για την εξυγίανση του ΟΣΕ στις επόμενες ημέρες.
Στο στόχαστρο
Μετά τη χθεσινή συνάντηση του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα με τον Γάλλο Υπουργό Μεταφορών Dominique Bussereau, όπου συμμετείχαν και Γάλλοι επιχειρηματίες, ανακοινώθηκε ότι στο στόχαστρο των Γάλλων μπαίνουν ο ΟΣΕ -όπου υπάρχει και κινεζικό ενδιαφέρον- τα αεροδρόμια, το Μετρό, το Τραμ, οι οδικοί αστικοί άξονες, αλλά και οι δύο εταιρείες ύδρευσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου τηρούν στάση αναμονής, προκειμένου η κυβέρνηση να ανακοινώσει τις προθέσεις της για την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ.
Λίγο νωρίτερα η γαλλική αντιπροσωπία είχε επισκεφθεί τον υπουργό Επικρατείας παρά τω πρωθυπουργώ κ. Χάρη Παμπούκη, όπου ενημερώθηκε για το σύνολο των αποκρατικοποιήσεων στη χώρα μας.
«Συζητήσαμε για πάρα πολλά θέματα, για τους τομείς που αφορούν τις μεταφορές και πρώτα από όλα για τους σιδηροδρόμους. Η Γαλλία μέσω της εταιρείας των Γαλλικών Σιδηροδρόμων και άλλων φορέων, ενδιαφέρεται πάρα πολύ για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα. Ενδιαφέρεται για τις υποδομές, για τους σιδηροδρομικούς σταθμούς και για την εκμετάλλευση των σιδηροδρόμων», είπε ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, μετά τη συνάντηση με τον κ. Ρέππα.
Μάλιστα απαντώντας σε ερώτηση αν τελικά θα συμμετέχουν στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών υποστήριξε ότι εκπρόσωποι της εθνικής γαλλικής εταιρείας των σιδηροδρόμων ήδη συζητούν με στελέχη του υπουργείου σχετικά με το θέμα. «Τους δίνουμε την ευλογία μας, βεβαίως. Βρίσκονται σε καλό δρόμο αυτές οι συζητήσεις, οι οποίες ελπίζουμε να ευοδωθούν σύντομα», συμπλήρωσε ο κ. Bussereau.
Επίσης ξεκαθάρισε ότι το ενδιαφέρον τους επεκτείνεται και σε άλλους τομείς, όπως το άνοιγμα και ο εκσυγχρονισμός των αεροδρομίων, η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, αλλά και ο εκσυγχρονισμός της εναέριας κυκλοφορίας.
«Υπάρχουν έργα για τα οποία ενδιαφέρονται οι γαλλικές εταιρείες, όπως οι αυτοκινητόδρομοι, οι γραμμές του Μετρό και του Τραμ. Είναι πολλές γαλλικές εταιρείες εγκατεστημένες εδώ. Μας ενδιαφέρουν λοιπόν όλοι οι τομείς και όλα τα μεταφορικά μέσα, οι σιδηρόδρομοι, οι θαλάσσιες μεταφορές, οι αεροπορικές και οι οδικές μεταφορές», συμπλήρωσε ο κ. Bussereau.
Εξυγίανση
Από την πλευρά του, ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα γίνουν νέες συναντήσεις μεταξύ των δύο πλευρών, προκειμένου να εξειδικεύσουν όλους τους τομείς της επικείμενης συνεργασίας.
«Θα δούμε συγκεκριμένα σε κάθε τομέα πώς μπορούμε να προχωρήσουμε προς αμοιβαίο όφελος και να πετύχουμε να διαμορφώσουμε ένα νέο τοπίο στην ελληνική οικονομία σε κρίσιμους τομείς, όπως είναι ο σιδηρόδρομος», τόνισε ο κ. Ρέππας. Ο υπουργός Υποδομών προσέθεσε μάλιστα ότι «η επιχείρηση εξυγίανσης του ΟΣΕ αποτελεί μια καλή αφετηρία», τονίζοντας πως «η Γαλλία και οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι αποτελούν ιδεώδεις συνεργάτες στην πορεία του ΟΣΕ προς την εξυγίανση».
Προανήγγειλε επίσης ότι τις ερχόμενες ημέρες κατατίθεται στη Βουλή το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ. Μετά το τέλος της συνάντησης οι δύο υπουργοί υπέγραψαν διακήρυξη καλής συνεργασίας επιβεβαιώνοντας πλήρως το ενδιαφέρον της γαλλικής κυβέρνησης για επενδύσεις στην Ελλάδα.
Με επίκεντρο τον ΟΣΕ
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ελκύει το ενδιαφέρον τόσο των Γαλλικών Σιδηροδρόμων που ανήκουν 100% στο γαλλικό Δημόσιο όσο και ιδιωτικών επιχειρήσεων που εκτελούν εμπορευματικές μεταφορές στη Γαλλία. Σημειώνεται ότι το οικονομικό επιτελείο αναζητά εταίρο που θα αναλάβει το 49% της εταιρείας αλλά και το μάνατζμεντ.
Η επέκταση του δικτύου όχι μόνο όσον αφορά το Προαστιακό, αλλά και το δίκτυο «κορμού» της χώρας μας.
Η διαχείριση των σιδηροδρομικών σταθμών της Αθήνας, του Πειραιά, της Λάρισας και της Θεσσαλονίκης, που μπορούν να αναπτυχθούν με συμβάσεις παραχώρησης.
Η ακίνητη περιουσία του Οργανισμού, που αποτελεί το δεύτερο μεγαλοϊδιοκτήτη γης μετά την εκκλησία και μπορεί να αποφέρει σημαντικά έσοδα.
Τα εμπορευματικά κέντρα σε Θριάσιο Πεδίο που ήδη έχει προκηρυχθεί, αλλά και αυτό της Θεσσαλονίκης που αναμένεται να προκηρυχθεί σύντομα.
Που στρέφεται το ενδιαφέρων των Γάλλων
ΟΣΕ
Tο ενδιαφέρον αφορά στην ιδιωτικοποίηση του 49% της TPAINOΣE, την ακίνητη περιουσία, τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, την επέκταση του δικτύου και τα εμπορευματικά κέντρα σε Θριάσιο Πεδίο και Θεσσαλονίκη.
ΜΕΤΡΟ
To ενδιαφέρον επεκτείνεται πέρα από την κατασκευή των επεκτάσεων και στην προμήθεια συστημάτων εξοπλισμού των σταθμών αλλά και στη διαχείριση εφόσον αυτή δοθεί από το ελληνικό δημόσιο.
Αεροδρόμια
Tα βλέμματα των Γάλλων επιχειρηματιών στρέφονται τόσο στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Kαστέλλι της Kρήτης όσο και στα περιφερειακά αεροδρόμια που το υπουργείο Yποδομών προσανατολίζεται να δοθούν σε ιδιώτες είτε μέσω ΣΔIT είτε με συμβάσεις παραχώρησης. Eπίσης ενδιαφέρον υπάρχει και για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων αεροναυτιλίας.
ΤΡΑΜ
Eνδιαφέρον δείχνουν οι γαλλικές επιχειρήσεις για την επέκταση του δικτύου.
Δρόμοι
Eνδιαφέρον παρατηρείται για τη συνεργασία με ελληνικές επιχειρήσεις για την κατασκευή οδικών αξόνων στο αστικό δίκτυο.
ΕΥΑΘ
O γαλλικός κολοσσός Suez Environment επιζητεί την ανάληψη και του management, σε περίπτωση που προχωρήσει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση ποσοστού άνω του 23% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
ΕΥΔΑΠ
Σε αναμονή βρίσκονται οι γαλλικές επιχειρήσεις οι οποίες ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην ιδιωτικοποίηση της EYΔAΠ.
Επειδή οι φήμες αγαπημένη ΟΜΕ-ΕΥΔΑΠ πυκνώνουν και εξαπλώνονται, μήπως λέω μήπως πρέπει να ανησυχήσεις λίγο και να ξυπνήσεις από τη μακαριότητά σου;
Θέλω επίσης να σας πληροφορήσω ότι αν περιμένετε κομματική εντολή για να κινητοποιηθείτε μάλλον δεν θα έρθει ποτέ
Βασίλης Τσόκαλης